Objectius:
1. Saber utilitzar el botó de silenciar pistes
2. Saber utilitzar el botó de desplaçament de pistes
3. Aprendre que és l’efecte envolvent
Activitats a realitzar:
·Baixar una nova pista d’àudio.
·Importar dues pistes d’àudio.
·Silenciar una pista i escoltar l’altra.
·Desplaçar les pistes cronològicament.
·Aplicar l’efecte envolvent al començament i al final de cada pista
Procediment:
1. Baixar la pista d’àudio en format mp3 del videoclip Shake it off de Taylor Swift (https://www.youtube.com/watch?v=nfWlot6h_JM).
2. Guardar el document en una carpeta de treball. Canvia el nom del document a Swiftmp3.
3. Obrir el programa Audacity i importar primer el document de la cançó de MeghanTrainor (Archivo/Importar/Audio). Esperar mentre s’importa. Una vegada ha acabat la importació, escoltar la cançó i veure si realment no hi ha cap defecte de so. Fes l’activitat 1.
4. Importar en segon lloc el document de la cancó de Taylor Swift (Archivo/Importar/Audio). Esperar mentre s’importa. Una vegada ha acabat la importació, silenciar la primera cançó i escoltar la cançó i veure si realment no hi ha cap defecte de so. Fes les activitats 2 i 3.
5. Activa les dues cançons i fes play per escoltar-les. Fes l’activitat 4.
6. Desplaça la cançó de Taylor Swift de manera que els 15 darrers segons de la primera cançó es solapin amb els 15 primers segons de la segona cançó.
7. Ves al començament de la cançó i escolta-ho tot novament. Fes l’activitat 5 i 6.
8. Ara, amb l’eina envolvente treballa en els 15’’ inicials de la primera cançó, de manera que la música es comenci a escoltar paulatinament.
En el segon 15 la línia màxima de l’envolvent ha d’estar en els valors 1,0. En el segon 10 ha d’estar en els valors 0.5 i a l’inici de la cançó ha d’estar en el valor mínim.
9. Ara fes el mateix en els darrers 15’’ de la cançó, però en aquesta ocasió l’efecte envolvente ha de ser de sortida.
10. Ara fes el mateix amb la segona cançó.
11. Escolta novament les dues cançons des del començament. Fes l’activitat 7.
12. Guardar el projecte amb el nom TrainorSwift (Abrir/Guardar Como).Fes l’activitat 8 i 9.
13. Ara, exporta el treball en un dels següents formats (Archivo/Exportar Audio): mp3, wav o wma. Fes l’activitat 10 i 11.
14. Envia per correu electrònic els documents d’àudio i les respostes a les preguntes de les activitats..
Activitats
Act1. Anotar en un document el temps que dura la primera cançó.
Act2. Anotar en un document el temps que dura la segona cançó.
Act3. Suma el que duraran les dues cançons.
Act4. Què passa quan escoltes les dues cançons si cap d’elles està desplaçada cronològicament.
Act5. Quant temps duren ara les dues cançons?
Act6. Què sents quan escoltes els 15 segons en que les dues cançons estans solapades?
Act7. Què sents ara quan escoltes els 15 segons en que les dues cançons estan solapades?
Act8. Amb quina extensió s’ha guardat el projecte i quins pes té?
Act.9 Podries sentir en un reproductor d’àudio portàtil el document que acabes de guardar.
Raona la teva resposta.
Act10. En quin format has guardat el document?
Act11. Per què has triat aquest format per guardar el document?
No hay comentarios:
Publicar un comentario